20 Ocak 2014 Pazartesi

Mobil İşletim Sistemleri


        Kullandığımız her türlü elektronik donanımın üzerinde mutlaka donanımı kontrol eden bir yazılım
çalışmaktadır. Donanımlar gelişip karmaşıklaştıkça, onları kontrol eden yazılımlar da mecburen gelişip
karmaşıklaştı. Yani bir diğer deyişle, zaman içerisinde donanımlarımızdaki basit yazılım
parçaları,kompleks işletim sistemlerine dönüştürüldüler. Akıllı telefonlar (Smart Phones) , Tablet
bilgisayarlar , PDA (Personal Digital Assistant) 'lar gibi taşınabilir cihazlar için üretilen işletim
sistemleri mobil işletim sistemleri olarak adlandırılırlar. İşletim sistemi yazmak oldukça zahmetli
oluğundan günümüze dek sadece birkaç işletim sistemi geliştirilmiştir. Bunlardan bazıları kullanıcı
ihtiyaçlarını karşılayamadığından dolayı unutulmuştur. Günümüzde mevcut ve yakın gelecekte de var
olmaları muhtemel olan mobil işletim sistemleri şunlardır :
                
                     -Google: Android
                     -Apple: Iphone OS (iOS)
                     -RIM : BlackBerry OS
                     -Symbian Vakfı : Symbian
                     -Palm : Web OS
                     -Microsoft : Windows Mobile
                     - Linux Vakfı : MeeGo
                     -Samsung : Bada

  ANDROID NEDİR ? NEDEN ANDROID ?

       Android 2010′un son çeyreğinde, 10 yıldan beri akıllı telefon işletim sistemi pazarında birinciliği
kimseye kaptırmayan Symbian’ı bu pazarda geçen, açık kaynak kodlu, linux tabanlı, mobil cihazlar
(akıllı telefon,PDA, tablet bilgisayar, vb.)üzerinde koşması amaçlanarak Google ve Open Handset Alliance işbirliğiyle geliştirilmiş bir işletim sistemidir. Android mobil cihazlar için geliştirilmiş olsa da ileride farklı tür donanımlarda koşması için çalışmalar yapan firmalar mevcuttur. 
    Google’ın Android geliştiricileri için hazırladığı dokümanlara, Android’in kaynak kodlarına ve farklı tür donanımlara nasıl uyarlanacağı ile ilgili bilgilere www.android.com adresinden ulaşılabilir.
     Günümüzdeki teknolojik olarak ve donanım olarak en üstün akıllı telefonlar ve tabletlerde kulla-
nılan bir işletim sistemi olan Android, bu cihazların özelliklerini ve işlevlerini üst boyutta kullanma
şansı tanıyan bir işletim sistemi olması sebebiyle, birçok ünlü marka tarafından tercih edilir duruma
gelmiş durumda. Apple’ın akıllı telefon pazarındaki sarsılmaz liderliğine karşı pek çok şirketinde katı-
larak rakip haline gelebilmesi konusunda büyük bir avantaj sağlayan Android, açık kaynak kodlu olarak yazılmış bir işletim sistemi.
        Bu durumu öngören ve bu pazarda ciddi bir rakip olmak isteyen Google’ın Android’e sahip çık-
masıyla birlikte değeri daha da yükselen Android, her geçen gün daha fazla gelişen ve bununla birlikte her geçen gün daha da büyüyen bir yol izlemeye başlamış durumda.
Android’ in kullanıcılar açısından da çok revaçta olmasının önemli sebeplerinden biri olan,
Google Android market, kullanıcılarına sunduğu iki yüz milyon sayısına ulaşmış uygulamayla ve hepsinden önemlisi bu uygulamaların ücretsiz olarak Android işletim sistemine sahip her türlü platformda kullanılabiliyor olması. Bu işlevsel uygulamalar sayesinde Android platformuna sahip bütün cihazlar, olduklarından çok daha farklı kulanım alanlarında bile kullanılabilir hale geliyor. Cihazların özelliklerine yeni özellikler katabilen bu uygulamaların, en büyük rakip olan Apple’ın aksine ücretsiz olarak sunuluyor olması, kullanıcılar açısında kaçırılmaz bir fırsat olarak görülüyor. Bu durumun giderek daha fazla benimsenmesi, akıllı telefon ve tablet piyasasının dev isimlerinin Android işletim sistemi kullanacak yeni özelliklere sahip akıllı telefonların ve tabletlerin geliştiriliyor olmasını duyurmasıyla birlikte daha da agresif bir rekabet dönemine girildiğini gösteriyor. Bu durum şu anda elbette direk kullanıcı açısından büyük yararlar ortaya koyuyor. Akıllı cihazlarda uyumlu olarak çalışan uygulama çeşitliliği ile sağladığı cihazların işlevselliğinin artması özelliği, Android’ in uzun süre sırtının yere gelmeyeceğinin işareti olarak görülse de, ilerleyen dönemdeki hamleleri ise hem üreticiler, hem de tüketicileri tarafından merakla bekleniyor. Google Android markette kullanıcıların hizmetine sunulan Android uygulamalar, aklınıza gelebilecek her alandan sunuluyor ve akıllı cihazların etki ve kullanım alanlarının kat be kat artmasına sebep oluyor. Dahası bu uygulamala-rından yarısından fazlasının ücretsiz olarak sunuluyor olması kullanıcıların doğrudan tercih ettikleri bir
durum haline geliyor. Google Android market Android işletim sistemi kullanıcıları hakkında grafiksel
pek çok verinin kaynağı durumunda olsa da, aslında durum görünenden çok daha farklı ve daha büyük olarak seyrediyor olabilir. Apple’ın aksine Google Android market dışında da başka indirme ortamlarından ulaşılabilen Android uygulamaların tam olarak ölçülememesi, kullanım alışkanlıkları ve yönüyle ilgili net bir bilgiye sahip olunamayışına da neden oluyor. Görünen tek gerçek Android işletim sisteminin İOS’ un en büyük rakibi olduğu ve hızla büyümeye devam ederek beklide liderlik koltuğuna oturacağıdır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder