18 Ocak 2014 Cumartesi

İngiltere Güvenlik Şubesi en güvenli son kullanıcı işletim sistemi Ubuntu diyor

            Linux işletim sistemlerinin ne kadar güvenli olduğunu tartışmaya gerek yok fakat bunu bağımsız bir kuruluştan duymak oldukça güzel. Güvenlik sorunları için işletim sistemlerini ve yazılımları değerlendiren İngiltere Hükümet İletişim Genel Merkezi içindeki grup orjinal haliyle The Communications-Electronics Security Group (CESG), Ubuntu 12.04'ten başka en güvenli son kullanıcı işletim sistemini örnek gösteremiyor. 
             2013 yılı sonlarında, CESG masaüstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletlerin güvenlik durumlarını inceledi.Bu cihazlar ve sistemler: Samsung cihazlarda Android 4.2; iOS 6, Blackberry 10.1, Google'ın Chrome OS 26, Ubuntu 12.04, Windows 7 ve 8, Windows 8 RT ve Windows Phone 8.
       
        CESG işletim sistemlerinin güvenliğini aşağıdaki gerekçeleri göz önünde bulundurarak incelemiştir :

● Güvenlik Politikası
● Harici Arayüz Koruma
● Aygıt Güncelleme Politikası
● Olaylara Müdahale
● Virtual Private Network (VPN)
● Disk Encryption (Disk Şifreleme)
● Authentication (Doğrulama)
● Secure Boot (Güvenli Önyükleme)
● Platform Bütünlüğü ve Uygulama Koruma Alanı
● Uygulama Whitelisting
● Kötü amaçlı kod tesbiti ve önlenmesi

            Peki Ubuntu Neden Güvenli ?

          
          Güvenlik güncellemeleri tüm Ubuntu kullanıcıları için ücretsiz ve bunun için herhangi bir üyeliğe ihtiyaç duyulmuyor. Ubuntu aynı zamanda güncellemelerde tutucu; işletim sisteminde gerçekleştirilen tüm değişiklikler ya da temel uygulamalar güvenlik için tek tek inceleniyor. Ve elbette, bir açık kaynak platformu olarak Ubuntu, Linux'un genel pozitif güvenlik karakteristiğini sergiliyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder